21 Eylül 2009 Pazartesi

0

Baklava



Bu bayram ilk defa evde baklava yaptım. Gerçi yufkaları hazır aldım kendim açmadım. Ama yinede ben uğraştığım için zevkliydi. Baklavalık yufkaları alırken yanında fıstık içide satıyorlardı onlardanda aldım ama fıstık baklavaya yakışmıyor söylemem lazım....

Her ne kadar yufkanın üzerinde baklavanın yapılışı yazsa da biraz araştırdım. Kim nasıl yapmış ne eklemiş ne çıkarmış.... Mesela tarifinde 3 bardak su yazmasına rağmen yapanlar 4 bardak eklemiş yoksa şerbet çok koyu oluyormuş, hemen yazdım bir kenara tabi. Ne kadar sürede pişirmeli, şerbetini ne zaman üzerine dökmeli hepsini bir güzel öğrendikten sonra işe koyuldum.

Bence fıstıklı tadı hariç güzel oldu gibi. Yiyenlerden de onay alınca insan bir başka mutlu oluyor valla. Her ne kadar yufkaları kendim açmasamda ellerime sağlık güzel olmuş diyorum.
Yapışını ve malzemeleri yazmıyorum, çünkü paketin üzerinde yazıyor zaten. Benim söyleyebileklerim ise:

Suyunu 1 bardak fazla koyun, yoksa koyu oluyor.
Baklavanın altı kızardığı zaman pişmiş demektir çıkarabilirsiniz.
Ben baklava ılık, şerbet sıcakken ısladım bu değişebiliyor. Net.te de farklı anlatımlar vardı.

Kurban Bayramına da yapmayı düşünüyorum, sevdim ben bu pratikliği :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top