6 Eylül 2009 Pazar

0

Sultan Lokumu

İşte benim sultan lokumum...
Gerçi lokum gibi olmadı ama en azından adı böyle yani, sadece görüntüsünde fark var o kadar.
Tarifini geçen gün Limonlu Kek.ik bloğundan almıştım.
O da tarifi misafir olduğu sorfaların birinden almış, birde tadını çok beğendiğini söyleyince tabi hemen kayda geçti tarif. :))
Gerçi bloğunda öyle tarifler varki insanın hepsini yapası geliyor.

Orada bunu yuvarlayarak yapmışlar ama benim acilen dışarı çıkmam gerekince yuvarlama işi kaldı bende borcama aktarıverdim. Aldığım tarifi aynen yazıyorum, yapılışını kendi yaptığım gibi yazdım orjinal tarif için Limonlu Kek.e uğrayabilirsiniz. Ayrıca tarif için kendisine teşekkür ederim...

Malzemeler:

1 kg. süt
1 paket margarin
2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı + 2 yemek kaşığı un
1 adet şekerli vanilin
1 su bardağı ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın
2 kase hindistan cevizi

Yapılışı:
Un ile yağ tencereye konularak birlikte kavrulur.
Daha sonra toz şeker ilave edilerek kavurmaya devam edilir.
Sütüde yavaş yavaş ilave ederek koyu kıvam olana kadar pişirilir.
Altını kapatınca içine vanilin eklenir. (Böyle kokusu daha çok oluyor)
Muhallebinin döküleceği kap ıslanır ve hindistan cevizi serpildikten sonra muhallebi içine dökülür.
Üzerine ceviz ve tarçın karışımı serpilir.
Soğuyunca dikdötgen şeklinde kesilerek rulo yapılır.(1 gece dolapta bekletildikten sonra daha güzel katlanıyor.)

Gerçekten tadı çok güzel...
Yapacak olanlara afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top