6 Ekim 2009 Salı

0

Defne Samyeli vesilesiyle, aldatma hadisesi

Bi baktım blog tarihime, ne zamandır ilişkiler konusunda ahkam kesmemişim, akıllar fikirler vermemişim. Dün Eren Talu'nun marifetlerini okuyunca bi gayrete geldim. Sonra tavsadı gitti. Ve lakin, son derece beylik bir yorum, üşengeçliğimi yenmeme yardımcı oldu.

Bu yorum, haberi veren internet sitelerinden birinde yazılmış. Amcam diyor ki mealen: "Her erkek aldatır yav ne var bunu bu kadar büyütecek? Her gün mantı yenir mi?" Mantı dediği de bu durumda Avrupa güzellik kraliçesi seçilen Defne Samyeli. Hayır seçilmese noolacak? Tut ki Defne değil de, sen ben o karşı komşu falan. Adam bi kere kadını böyle ihtiyaca bianen elde tutulan bi tür mal yerine koymuş. Kilerde diyelim bulgur var, mercimek var, yatakta ve mutfaktada bir kadın var. İşte mesele burada zaten. Sen kilerine paket paket pirinç un falan alabilirsin ama hay bin kunduz ki, eve iki kadın bile alamazsın. Zor yani. Alanı var mı, var. Ama onlar şükür ki hâlâ daha kaideyi bozmayan istisnalardan. Yoksa zaten bunun dörde kadar yolu var hacı, rahat ol sen.

Ama şimdi ben seni inadına iki satır rahatsız edecem. Hani bu amca ve kafadengigiller hep aynı türküyü söylüyor ya böyle "erkek aldatır, normal bi şey bu loy loy" diye? Ha yok, şimdi çıkıp da "he canım, ama bil ki kadın da aldatır" falan demiyecem. Yapanı var mı, var. Ama, bkz: kaideyi bozmayan istisnalar.

Şimdi bu erkek milletinin kafası bi başka çalışıyor malum. Ortalama bi kafadan söz ediyorum. Git bu ortalama kafaya sor, de ki misal: "Hemşerim, diyelim yenge seni boynuzlaa.. uh! ahhgg! noluyo la ne vuruyoon!?!.."

Kolay değil, evet. Ortalama kafaya bu böyle sorulmaz. Hatta hiç sorulmaz. Ama bak, bu kafa, birileri bu soruyu bazı erkeklere sorsun ister. Verilen cevapları duymayı da ister. Garip bi psikoloci, bize özgü bi şey olduğunu düşünüyorum. Ama işe yarar bi yanı vardır. Şöyle ki: Bu ortalama kafaya ulaşmanın tali yolunu elceğizleriyle döşer.

Gider adama örnek bi olaymış gibi anlatırsın aldatılan bir kocanın dramını, sonra beklersin. İki dakkaya kalmaz muhatabın çözülür. Eğer örnek olayda koca kendisini aldatan karısını çekip alnının çatısından vurmuş ise, bi "helal olsun, budur!" duyarsın. Ama diyelim, tuttun örnek olay diye, karısını affeden ya da hiç umursamayan bir kocayı anlattın. Alacağın yorum en hafifinden bi gavat! olacaktır. Böylece ne olmuş oluyor? Biz sanki hiç bilmiyormuşuz gibi öğrenmiş oluyoruz ki, memleket er kişi iklimine hakim ortalama kafa, karısının kendisini aldatabileceğini "es geçiyor". Yoksa o da farkında, kadın da aldatır, niye aldatmasın? (Ama bak sevgili olayına girmek istemiyorum, o başka bi şey. Şimdi mevzu evlilik ve evimin kadını çocuklarımın anası mertebesine ermiş kadınlar.)

Bin yıldır yaptığım gözlemler sonucu şunu diyebilirim ki: (Dikkat! Aşırı genelleme var!) Bizim erkeklerimiz eşlerinin kendilerini aldatabileceğini biliyorlar, ve fakat bu konuda düşünmek, buna takılı kalmak istemiyorlar. Kadınların ise sırf bu iş için dizayn edilmiş bir beyin parçası var. Öyle arka planda çalışan bir program gibidir bu. Yani, İlla ki düşünürler. Hatta senaryo yazar öyle kurgulu kurgulu düşünürler. Falcıya falan gider, olmayan şeyi bile fincana tasa sokar oldururlar, sonra da evde adamın beynini yerler.. de, konu bu değil;)

Konu: Şekerim konu nedir unuttum yeminle. Şeyi diyecektim, biliyor musun eşin başka erkekleri de çekici buluyor amca:(

Evet be yav! Hatta merak ediyor nasıl öpüşür, nasıl sevişir diye. Düşünceye zincir yok de mi? Yani bu düşüncesini sana söylemiyor diye ona yok muamelesi çekme bence. Sen o ortalama kafanda kendi çapında devrimler yapıp, kadının da eşini aldatabileceği gerçeğine bir tozlu çekmece ayırabilirsin. Üstüne kilit vurbilirsin ama ben gayet iyi biliyorum ki, zerre aklının ucundan geçmiyor, evinin kadını çocuklarının annesi olan o kutsal varlık, senden başka erkekleri de beğeniyor, istiyor, çok da çekici buluyor.

Bak gider senin yaptığın gibi her gün mantı yemekten bıkar, nebleyim bi fıstıklı baklavanın, bir orman kebabının tadına bakar demiyorum. Hoş sana müstehaktır, o ayrı. Zıkkım ye bence her gün mantı yerine.

Neyse işte, sinir sahibi ol diye söylüyorum: Şu fotoğraftaki yakışıklı var ya hacı, eminim yenge de bayılıyo ona..

(Arkadaşlar, lütfen bana ortalama kafa ve Lost?? falan diye gelmeyin, Sawyer bilmez yenge falan diye gelmeyin. Bi tercih kullandım olm, ben de biliyorum ortalama yenge zevkinin Kenan İmirzalıoğlu olduğunu. Yengeye açılım olsun diye Sawyer olsun bari dedim.. ehu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top