17 Ekim 2009 Cumartesi

0

Pratikev Rezaleti

       Daha önce pratikev'den espresso makinamı alıp sorunsuz alışveriş yapmıştım. Buna güvenerek 9 gün kadar önce dikiş makinası siparişi verdim. Hevesle hergün girip sipariş takibinden bakıyorum, "tedarik sürecinde" (bugün de girdim hala öyle)



       Tüm alışveriş sitelerinde olduğu gibi siparişiniz 3 iş günü içerisinde kargoya verilir, süre uzayacak olursa müşteri hizmetleri temsilcilerimiz tarafından bilgilendirilirsiniz, şeklinde de bir beyanları vardı.



       Baktım bekle bekle olmayacak, Çarşamba günü aradım. 3-4 arama sonucu tenezzül edip cevap veren temsilci, "teslimatı kargoya ürünün ait olduğu şirket yapıyor, aaa ürününüz elinize geçmedi mi" , diyerek, benden daha şaşkın bir cevap verdi. "Şirketle görüşüp size döneceğim" , dedi.



       3 saat geçti arayan-soran yok. O zamana kadar sakin, kibar olmaya and içimiş olan ben, yeminimi bozup tekrar aradım. Aynı kız (zaten her seferinde bu bayanla muhatap oldum, sanırım tek kişi var orada) çıktı telefona. Bu sefer daha kesin ve kararlı bir şekilde, neden geri dönülmediğini sordum. Bu sefer beni  "tekrar sorayım" deyip beklemeye aldı. O zaman anladım ki daha önceki size dönerim, lafı hikayeymiş, kimseyi henüz aramamış ki bana dönsün. Ben dakikalarca bekledim ve bayan bana, ürünümün bugün kargoya verildiğini (ne tesadüfse) yarın elimde olacağını, istersem kargodaki Mine Hanım' ı (bu Mine Hanım çok ünlü bir kişi olmuş sayelerinde) arayıp sorabileceğimi söyledi. Neyse dedim, salakça sevinip yarını bekledim. Yarın oldu, öbürgün oldu, geldik Cuma' ya...



       Kargoyu aradım; "Pazartesi'den beri adınıza yapılmış bir çıkış yok" , denilince nevrim döndü. Tekrar pratikevi aradım. "Artık dolandırıldığımı düşünmeye başladım" , dedim. Kızcağız pek bir alındı, 5 yıldır bu işi yapıyorlarmış ta, kimseyi dolandırmamışlar da... "Nerede o zaman benim siparişim? Neden yalan konuşup kargoya verildi, diyorsunuz? Sizce ne düşünmeliyim bu durumda? " dedim. Eh işte kem-küm, kargo şirketinin neti bozulmuş, bilgisayarlarında problem varmış, mış ta mış." Siparişimi iptal edin" , dedim. "Kargoya verildiyse etmeyelim, verilmediyse sizi arayıp banka bilgilerinizi alayım" , dedi. Bu arada neler dediğimi hatırlamıyorum. O derece sinirlendim.



       Öğleden sonra biri aradı. "Aras Kargo'dan arıyorum, siparişiniz kargoya az önce verildi. Yarın sabah kesin elinizde olacak, siparişinizi iptal ettirmenize gerek yok", dedi. Pek kibar bir tavırla gönlümü aldı, özür diledi. Ben de onu kargo görevlisi falan sandım. Kargo görevlisi niye benden özür diliyor, diye düşünmedim de değil.



       Az önce bu sefer şu meşhur Mine Hanım'ı arayayım, dedim. Mine Hanım' a şikayetimi bildirince, "Allah'ım nedir bunların benden istediği. Oldu olacak ev telefonumu falan da versinler. Kendi sorunlarını bana çözdürmeye çalışıyorlar, herkese benim adımı, telefonumu veriyorlar", diyerek onlara bayağı bir söylendi ve bana dertlendi. Aaaaa baktım kadının derdi benden büyük, acıdım inanın.



       Sonra bana "kargonuz bugün gelmiş ve adrese ulaşamadı" diye şubeye dönmüş, dedi. Al bir şok daha. "Sabahtan beri evdeyim" , nasıl olur, diye buradaki şubeyi aradım. Onlar da tanıdık. "Abla isim yazmışlar ama adres falan yok üzerinde, şube teslim olarak yollanmış" , dediler. Şok dalgası artarak ilerliyor gördüğünüz gibi...



       Eşimi aradım, "40 tane soru sorma, kargoya git, makinayı al", dedim. Gelince 80 tane sordu, o ayrı. Az önce makinam geldi, bir süre elimi süremedim. Serap görüyorumdur sandım. Paketin üzerine baktım, gerçekten de sadece ismim yazıyor, pardon sağolsunlar soyadımı da yazmışlar canım.



       Sonra denemek için açtım. Bu benim sipariş verdiğim ürüne benzemiyor, dedim. Netten siparişime baktım, evet başka model yollamışlar. "Yarabbim sana geliyorum", dedim. Özelliklerine baktım, pek fark yok görünürde. Denedim, dikiyor şükür. Artık dayanacak, iade için ne telefonda o kızla, ne Mine Hanım' la konuşacak, bağıracak, eşime "bunu kargoya götür, iade et", diyecek mecalim kalmadı. Allah islah etsin seni pratikev, dedim, havale ettim. Allah' tan bulun inşallah. Hakkımı da helal etmiyorum işte, hıh.



Bundan alınacak kişisel ders:



       Başka site mi yoktu da bu aptal siteden alışveriş yaptın be kaz kafalı kadın. 30 lira fark için Hepsiburada' dan niye sipariş vermedin? Onlarda da arayıp muhatap olacak telefon numarası yok ama mesajlara anında dönüp, doğru bilgilendiriyorlar en azından.



Bir daha mı pratikev, ASLA...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top