18 Ekim 2009 Pazar

0

Sevgilim bilgisayarda neler yapıyor acaba?

Hani facebook'a girince böyle sağ tarafta bi takım reklamlar çıkıyor, her telden çalıyor hani? İşte o reklamlar arasında bir tanesi var ki, her gördüğümde sanki ilk defa görmüş gibi bi fasıl akıl tutulmasına uğruyorum. Ben mi yanlış gördüm acabağ diye cıkcıklayıp gözlük camlarıma suçu atıyorum. Lakin, camlar temiz, gözler şaşkın.

Mevzu şudur: Birileri çıkmış diyor ki mealen "Çocucuğunuzun ya da sevgilinizin eşinizin falan bilgisayarda ne yaptığını öğrenin!"

Şimdi bunun anneye anlatır gibi açıklaması da şu oluyormuş: "... bilgisayarda klavyede basılan tuşları kayıt eden bir yazılımdır. Casus yazılım vazifesi görüp bilgisayarda ne olup bittiğini anlamanıza yarayan, çocuklarınız, eşiniz, arkadaşınız bilgisayar başında ne yapıyor öğrenebileceğiniz, şifreden tutun, msn görüşmelerine, mail yazışmalarına, ziyaret edilen sitelere, arama motorlarında ne aradığına kadar her türlü bilgiyi size sunar. Hem de bu vazifeyi hiç bir antiviruse yakalanmadan, sistemi tehlikeye sokmadan, sessizce ve gizlice yapar."

Yok anacım şaka falan yapmıyorum. Ayniyle vakidir, git bak Facebook'a, illa ki rastlarsın reklam şeyleri arasında. Da, bu nasıl bi şey işte onu anlamak bana bu alemde nasip olmaz işallah. Bak yemin verdim, o kadar da asabiyim. Yani bu yasal bir uygulama mı? Önce bunu bi bilseydim keşke. Nebleyim yani bakarsın ilerde lazım olur. Bi sevgili yaparım kendime böyle boylu boslu edeleli hafif zeki falan.. sonra tutar kıskanırım o ince uzun parmaklarını? Lan derim kimlere yazıyo bu parmaklar!! Naapıyo bu adam bilgisayar başında böyle saatlerce? Hangi hatunlara "burası kasıyo msn var mığ?" demiş??

Hayır bu yazılım mı ne b.ksa bir de geriye doğru tarıyormuş hafızayı. Anlatmışlar bi şeyler. Bi kere çalışmaya başlayınca yeddi ceddinin esamisini okuyormuş bilgisayarın.

O değil de, hani bir özel hayatın koruması kanunu falan vardı, nooldu ona? Yok mu böyle bi şey? Hadi ana babalar sanki en doğal hakları, dünyaya getirdikleri insan yavrusuna tahakküm etmekmiş gibi davranabilirler. Çocuklarına güven namına bi şey vermeyip, ve onlara da zerre güvenmeyip, mümkünse birer ebleh olarak yetiştirip, sonra da "şekerim ben izliyorum çocumu, öyle de sorumluluk sahibi bi anneyim/babayım" diyor olabilirler. Hadi o sabilerin vasisi onlar, eti de onların, kemiği de.

Ama be kardeşim elin adamının/kadınının bilgisayar başında ne yaptığından kime ne? Ne hakkımız var taa şifrelerine varana kadar özelini ıncık cıncık etmeye?

Ayrıca, bu reklamı görüp ağzı sulanan yurdum kifayetsiz muhterislerine de iki çift lafım var: Mal mısınız lan? Hayır bunu soruyorum, çünkü ancak öyleyse bi özrünüz var demektir. Çünkü takibe aldığınız adam/kadın mal falan değil, o bakımdan. Özel hayatına o kopasıca burnunuzu, paspastan hallice egonuzu sokamazsınız olm, akıllı olun azcık.

Bir de şunu diyecektim, yani bu reklam deli dana gibi Facebook'ta dönüp durduğuna göre, yapılan iş (bence) her türden izana, edebe aykırı bi iş olsa da, yasalara uygun olmalı. Daha doğrusu, belli ki ortada aykırı olunacak bir yasa falan yok. Olsaydı, birileri çıkıp şunca zamandır bunlara "hop hemşerim sen kimin bilgisayarını izlemeye alıyorsun, bunu nasıl vaadediyorsun?" diye sorardı de mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top