14 Kasım 2009 Cumartesi

0

Örgü Kitap Ayracı

Geçen gün bu boyunluğu yapıp yayınlamıştım, işte oradaki çiçeğin yapımı.
Yapılabilir bir çiçek ama tığ işine yeni başlayanlara örnek olsun diyerek ben fotoğraflamayı tercih ettim.



1-)4 zincir çekip, üzerine 8 tane sık iğne yaptım hiç arttırma yapmadan 6 sıra sık iğneye devam ettim, 7. sırada eksilterek 5 sık iğne bıraktım.

2-)Daha sonra üçer zincir çekerek sık iğnelere battım, 5 adet kafesimiz oldu.

3-)Sonra bu kafeslerin her birinin içine 4.er adet trabzan yaptım.
4-) ve 5-)Önden ve arkadan görünüşü bu şekilde oluyor.

Bunu bu şekilde yaparak istediğiniz yere kullanabilirsiniz, daha kalın ip ve tığ kullanarak birkaç tane yapıp zincire geçirip duvara asabilirsiniz, bence hoş durur.
Şapka kenarına, çantalara, tokalara gerçi saymaya ne gerek var istenilen yere süs olarak kullanılabilir.


Daha sonra kitabın uzunluğu kadar zincir çektim. Zinciri çiçeğin içinden geçirdim, ve düğüm atarak çıkmasını engelledim, ve tohum niyetine ipi biraz uzun bıraktım.

Hiç kitap ayracım yoktu, o kadar zamanda almıyor ama nedense yapmak hiç kısmet olmadı, demek ki bugüneymiş.

Bu arada kitap ayracının fotosunu çekmek için elime geçen ilk kitabı aldım, çok eski kitaplarımdan biri, sanırım okurken arasına bu kartı koyuyormuşum. Kalmadı artık böyle kartlar. Ne koleksiyonlar yapardık arkadaşlarla... Herkes kart toplardı kimi sanatçıların olduğu kartları, kimi karikatür, hayvan, doğa resmi vs. Neyse konuyu iki dakika da hemen dağıtıverdim yine :)) Çok hoşuma gittiği için sizinlede paylaşmak istedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top