1 Ocak 2010 Cuma

0

İÇLİ KÖFTE


BU TARİFİ ESRA'DA GÖRDÜĞÜMDEN BERİ DENEMEK İSTİYORDUM. AMA BİR TÜRLÜ OLMADI TAKİ DÜN AKŞAMA KADAR YILBAŞINDA NE ZAMANDIR İSTEDİĞİM BU İÇLİ KÖFTELERİ YAPTIK (YAPTIK) DİYORUM ÇÜNKÜ HATİCE'YLE BERABER YANİ KARDEŞİM DIŞ MALZEMESİNİ O YOĞURDU BENDE İÇİNİ HAZIRLADIM BERABER ŞEKİL VERDİK BEN AŞAĞIDAKİ TARİFİ YARIM ÖLÇÜ YAPTIM. SEVGİLİ ESRA'YA BURDAN DUALARIMI YOLLUYORUM NUR İÇİNDE YATSIN
  • MALZEMELER:
  • · 1 Kg Kıyma
  • · 1 Kg Soğan
  • · 1 Kg ince Köftelik Bulgur
  • · Yarım Demet Maydanoz
  • · Kimyon,Tuz, Karabiber, Pulbiber,
  • · 2 Kaşık Biber ve 1 Kaşık Domates Salçası
  • · 1 Yumurta
  • · 2-3 Kaşık Un
  • · 2 Kaşık Yağ
  • YAPIŞI:
  • Soğanları ince kıyıyoruz biraz kavurduktan sonra kıymayı koyuyoruz içine Piştikten sonra 1 er kaşık salça, baharatlar ve maydanozu koyup kavuruyoruz.Donması için iç harcımızı dolapta bekletiyoruzDiğer yanda bulgurumuzu su ile ıslatıyoruz dinlenmeye bırakıyoruz… Kabaran bulguru un ile havalandıra havalandıra karıştırıyoruz.İçine yumurtayı, bir miktar kimyonu, 1 Kaşık biber salçasını, Toz biberi koyarak bulgurumuzu birbirini tutana kadar yoğuruyoruz. Yumurta büyüklüğünde parçalar alıyoruz incelterek içini oyar gibi hazırlıyoruz kıymalı harcımızdan koyarak kapatıyoruz. Hepsini bitirdikten sonra haşlanmış olarak ya da arzuya göre kızartarak afiyetle yiyoruz… AFİYET OLSUUUUUUUUUUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top