28 Mart 2010 Pazar

0

Bu Hafta Diktiklerim.

Ortaya karışık uzun bir post olacak sanırım, en iyisi aklımdaki cümleleri biraz kısaltarak yazımı tamamlayayım yoksa okumak işkence gibi gelebilir :)) İlk önce dikdiklerimin neler olduğunu yazsam sanırım daha iyi olacak. Efendim şu aşağıda gördüğünüz siyah elbise yemeklerde, davetlerde, düğünlerde giyilmek üzere dikilmiştir. Tabi her zamanki gibi illa ucundan biraz modelin değişmesi lazım. Ben düğüm olan yerlere pullar taktım. Mt ile hazır satılanardan aldım, ayrıca lastikli olduğu için daha iyi oldu. Elbiseyide jarse kumaştan diktim. Belinde düz kemeri vardı, ben onuda pullarla süsledim. Yakası açık geldiği için biraz kapattım, ve belindeki kemeri boyunluk olarakta kullabilirim diye düşündüm.

Ve kış bitmeden bende kendime bir kürk diktim :)) Artık seneye giyerim, yaz geldi geliyor.
Kumaşım biraz daha tüylü olsaydı daha güzel durabilirdi ama napalım ben ancak bunu bulabildim.


*****************************

Şimdi insan kendine dikiyorsa, hem dikişi pratik olsun hemde üzerinde güzel dursun istiyor. En azından ben böyle düşünüyorum. Bu elbisenin uzun modelide çok hoş duruyor, ama benim diktiğim model tam dizlere denk geliyor. Kumaşım çok ince olduğu için, altına astar lazım ama tül gibi astarlarda ince geldi. Sanırım daha kalın bir kumaştan başka astar çalışmam lazım. Zaten siyah ve beyaz olmak üzere iki boy astarı dikmeyi istiyorum. Her elbisemin altına giyebilecek gibi olsunlar yeter.


********************************
Bu modelide kız kardeşim için çalışıyorum,hamile bluzu olacak. Kendisi çok zayıf olduğu için bu model ona olur diye düşündüm, normalde hamile kıyafeti diye geçmiyor. Son ayına kadar giymesi içinde 40 bedenden çalıştım. Prova yapmak için hep mankenin üzerine geçiriyordum. Birde üzerindeki boyuma bakayım diye giydikten sonra ön ve arka yakasının hamileye göre biraz açık olduğunu düşündüm. Biraz daha kapatayım dedim ama nasıl yapsam kumaşımda kalmadı.


Fotoğraflarda ilk hali ve yaka yapma çabalarım belli oluyor zaten. Ben en sonda ki kare yakayı beğendim ama birde size sorayım dedim. Aslında yaka niyetine yaptığım kumaştan fır fır yapabilirim ama kardeşi benim kadar kokoş değil, beğenmez diye onu yapıp eklemedim.

Şimdi bana fikir verebilecek arkadaşların tavsiyeleri bekliyorum.

...Kalıplar...
Siyah elbise: Burda-2007/05

Kürk: Burda- 2008/12

Salaş elbise: Burda-2010/03

Hamile bluzu: Burda-2008/02

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top