6 Mayıs 2010 Perşembe

0

Olfa Oyuncaklarım - 45 mm. Rotary Cutter





         Gecikmeli de olsa nihayet bu konuyla ilgili yazı dizimi tamamladım. Pembe dizi kıvamında 3 bölüm halinde paylaşacağım .


         İlk fotoğrafta hepsinin toplu görünümü var. Olfa kesim matı, cetvel, 45 mm. Rotary Cutter, 18 mm. Rotary Cutter ve Circle Cutter. Hepsini tek tek tanıştıracağım. Hatta bundan sonraki iki post videolu. Video çekimlerini oğlum yaptı. Bu bölüme geldiğimizde, niye ona basmadın, niye bunu çekmedin şeklinde kavga ettiğimiz için, küstü gitti :)

        Tüm bu kesicileri kullanmak için kesim matı ve düz kesimler için bu özel cetvelin de olması şart. Nasıl bir malzemeyse, herşey kesiliyor, çiziliyor, onlara birşey olmuyor. Kesim matının üzerindeki ölçüler inch cinsinden. Mat ve cetvelle çalışmaya başladığımdan beri inch kullanmaya alıştım. Özellikle Etsy ürün açıklamalrında bu pratiğin çok faydasını gördüm ve görüyorum. Matın üzerindeki çizgiler, vs... kullanım açısından, kumaşı ortalamak, açılı kesim yapmak gibi durumlar için çok kolaylık sağlıyor. İlerleyen zamanlarda en büyüğünden sipariş vereceğim. Şimdilik bu bana yetiyor.






      En çok kullanılan model olan bu 45.mm lik kesici bir harika. Çok keskin döner bir bıçağı var. Bıçaklar istenildiğinde yedekleriyle değiştirilebiliyor.Kumaş kalınlığına göre, 2 ve daha fazla kat kumaşı birarada kesebiliyor. İnce sentetik keçenin 2-3 katını sorunsuz kesiyor. Alttaki fotoğrafta 2 katın kesilmiş halini görebilirsiniz.



       Bu bıçakla kesmenin makastan farkı, pratik oluşu, çok düzgün kesiyor oluşuı, baskı uygulayarak kestiğiniz için kumaşta ipliklenme olmaması, her bakımdan çok kullanışlı. Bıçağı kullanmadığınız zamanlarda emniyeti sağlamak için saptaki siyah tetiği iterek bıçağın koruyucusunu ortaya çıkarmış oluyorsunuz.

       Bu aletleri yıllardır görüyordum. İlk olarak, patchwork yaptığım zamanlarda aldığım dergilerde görmüştüm. Fakat kullanıp bana anlatan biri olmadığı için almakta kararsızdım. Nilüfer'le konuşurken onun tavsiyelerine güvenerek almaya karar verdim. Tüm dünyada en çok kullanılanı bu modelmiş. Özellikle Olfa markasının üstüne yokmuş. Onu da alayım, bunu da derken Nilüfer sağolsun diğerlerine de sahip olmama yardımcı oldu. Taaa Amerika'lardan alıp, yolladı bana, sağolsun...




Sonuç olarak bunlarla oynamaya bayılıyorum Tam teşekküllü kraft kadını oldum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top