16 Eylül 2010 Perşembe

0

focaccia (İtalyan ekmeği)

kalp kurabiyem nam'ı çilek kızın becerikli ellerinden çıkma bu güzel ekmeği evvelsi gün yaptım aman Allah'ım ekmek demek haksızlık olur müthiş bir lezzet başlıbaşına bir yemek ve yanında hiç bir şey istenmiyor. Pişirdikten sonra da üzerine zeytinyağ gezdirdim ve yanında da servis yaptım bana bana yedik. Eğer İtalyanlarda yemiş olsaydı mamamia deyip kırmızı şaraplarını açarlardı. Bizde % 100 üzüm suyumuzu açtık :)
mayalı hamur seviyorsanız mutlaka denemenizi öneriyorum. Benimde focaccia tarifim var bir iki şey değişik ama Denizciğimin nefis bir uygulaması olmuş orta kısmında peynir var ve o peynir daha ekmek sıcacıkken nefis bir lezzet veriyor. Ben orta kısmında kaşar peyniri değilde buzdolabında kalmış iki çeşit İsviçre dağ peyniri kullandım. Peynirde özgürlük var yani :)  Kurabiyemin tarifine ulaşmak için buraya tıklayın lütfen :)

 malzemeler

500 gr un
7 gr toz maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı bal
1 su bardağı ılık süt

Tüm malzemeyi yoğurun bir kaç saat mayalandırın. (unu fazla mı kaçırdım bilemiyorum 1 bardak süt yetmedi biraz daha ilave edip yoğurdum)

ara katına
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri

üzeri için
zeytinyağı
kekik
karabiber
taze biberiye
kiraz domates

hazırlanışı
Hamur mayalandıktan sonra iki eşit parçaya ayırın. Fırın kabını zeytinyağla yağlayın ilk parçayı elinizle açarak kaba yerleştirin üzerine peynirleri serpin. Diğer hamuru yine elinizle açın peynirlerin üzerine yerleştirin. Domatesleri hamurun içinde ufak çukurlar açarak dizin. Kekik, karabiber ve biberiyeleri serpin üzerine zeytinyağ gezdirin. 150C 15 dk pişirin. Fırınınızı 180C ye getirip  kızarana kadar pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top