7 Eylül 2010 Salı

0

ücgen baklava

Vakit bulamayıpta sona güne kalan tatlı alternatifine bir çözüm. Hem çok kolay hemde baklava :) Tadıda sizi memnun kılacaktır mutlaka. Çalışırken arife gecesi saat birden sonra hem sarma hemde baklava yaptığımı bilirim bu kadarınada pes diyorum bugün geriye baktığımda canıma kastım neymiş bilmiyorum.
Al iki kilo baklavanı tatlıcıdan o bayramda sarma yenmeyi versin efendim çalışan kadınsın sonuçta. ama öyle olmaz her şey geleneklere uygun olacak benim içim rahat edecek. Bayram yemekleri hazır olacak zeytinyağlısından ana yemeğine, böreğinden çorbasına.

İnsan yedisinde neyse yetmişinde de o oluyor sözü çok doğru ne kadar yoğun ve yorgun olsada ikramlıkları tam tekmil hazır olmalı. Yaptığım sarmaları bu sefer fıstıklı, üzümlü ki ben buna osmanlı sarması diyorum gerçeğide budur, bu şekilde yapmadım İstanbul'da olsaydım kesin öyle yapardım burada gelen misafirlerimin ağız tadına uymuyor misafir içinde yapıldığına göre zorlamamak lazım dedim :)
Ayrıca baklavayı sevgili annemin kiziyimın hazırladığı bayram tatlıları etkinliğine yolluyorum :) birbirinden güzel lezzetleri uğrayıp görebilirsiniz..

üçgen baklava

malzemeler

1 yumurta
4/1 limon suyunda 1 çay kaşığı karbonat eritilecek
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
1 fiske tuz
aldığı kadar un

açmak için mısır nişastası

şerbeti için
2,5 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
4/1 limonun suyu
şeker ve suyu karıştırın 20 dakika kaynatın. limon suyunu ekleyip 5 dk. daha kaynatın ve soğutun.

ayrıca
250 gr margarin eritilecek ve baklavanın üzerine gezdirilecek
çekilmiş ceviz

hazırlanışı

Hamur malzemelerini yoğurun. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur olması gerekli. 20 beze yapın bunların her birinin arasına nişasta koyup hepsini üst üste koyun ve merdaneyle açın karelere kesin orta kısımlarına ceviz koyun üçgen katlayın ağız kısımlarını yapıştırmadan sırt sırta tepsiye dizin. Margarini eritin baklavaların üzerine yağı gezdirin. 200C fırında kızartın. Baklava sıcak şerbet soğuk şekilde baklavayı haşlayın. Arzuya göre kaymakla da servis yapabilirsiniz.



zeytinyağlı sarma

Bu sarmaların iç harcını sarımsaklı, bol soğanlı, acılı, nar ekşili yaptım. Farklı olsun isterseniz size fikir verebilir belki.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top