30 Ocak 2011 Pazar

0

bal kabaklı pasta ve şerbetli hamur tatlısı

Bal kabağının pastaya bu kadar yakışacağını düşünmemiştim. Mutlaka denenmesi gereken lezzetlerden. Özellikle kaymak tadında şantiyle denemenizi öneriyorum çok yakıştı... Pastamı düş bahçesi kadar güzel bir bloğa Selmaya gönderiyorum. Baştan çıkartan lezzetleri görmek için mutlaka uğrayın...


bal kabaklı fındık krokanlı pasta
malzemeler

pandispanya için

4 adet yumurta
4 tk fincanı şeker
4 tk fincanı un
1 pk kabartma tozu
1 pk vanilya şekeri
Yumurta, vanilya şekeri ve toz şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpın. Elediğiniz un ve kabartma tozunu ekleyip üzeri göz göz olana dek tekrar çırpın. 20 yada 22cmlik kalıbı hafif yağlayarak karışımı dökün ve 180C fırında pişirin.

bal kabağı püresi için
(su tadı olmasını istemediğim için, bal kabağı tatlısı gibi pişirdim)
1 kg. bal kabağı
1 su bardağı şeker
1/2 çay bardağı su

ayrıca
2 poşet kaymak tadında kremşanti
1 su bardağı çekilmiş ceviz
yan kaplaması için fındık krokan

Kabakların kabuğunu soyup küçük parçalar halinde doğrayın. Şekeri ve suyu ekleyip şekeri eritin. Kısık ateşte kabakları pişirin.  kabakları başka bir kaba çıkarın ve ezin. 1 poşet şantiyi ekleyip karıştırın.

Kalan 1 poşet şantiyi tarifine göre hazırlayın. Pandispanya soğuduğu zaman ikiye bölün. Sütle iki katıda ıslatın. Hazırladığınız balkabağı püresinden 4 ym kaşığı ayırıp geri kalan püreyi pandispanyanın ara katına sürün cevizi serpin. İkinci katı kapatıp hazırladığınız şantiyle kaplayın. Yan çevresini fındık krokanla sıvayın. Ayırdığınız kabak püresini pastanın üzerine aralıklarla sıkın. (benim duylarım sıkmadı tıkandı. bende iki tatlı kaşığı yardımıyla yerleştirdim) İsteğe bağlı inci şekerlerle süsleyip buzdolabında bir kaç saat dinlendirip servis yapın.
şerbetli hamur tatlısı
malzemeler
4 su bardağı un
1 çay bardağı sıvıyağ
200 gr margarin
2 ym kaşığı yoğurt
1 yumurta
1 pk kabartma tozu

hazırlanışı
Tüm malzemeyi karıştırıp ele yapışmayan hamur hazırlayın. Ceviz büyüklüğünde koparıp içine ceviz parçacıkları koyun ve yuvarlayın. (Bazılarınıda oval yaptım)  derin yuvarlak tepsiye yerleştirin (fırın tepsisi kullanmadım şerbeti dökeceğim için) 200C fırında kızarana dek pişirin.
Şerbeti için
3 su bardağı su
2,5 su bardağı şeker
bir kaç damla limon suyu

Tencerenin kapağı kapalı şekilde, taşma tehlikesi olursa yarım kapalı şekilde 20 dk şeker ve suyu kaynatın. Limon suyunu ekleyip 5 dk. daha kaynatın. İkisinden biri sıcak, soğuk olacak şekilde haşlayın. Soğuduktan sonra üzerine hindistan cevizi serpin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top