8 Mart 2011 Salı

0

Nasıl Sağlıklı Zayıfladım? {Eliza Bennet'in hikayesi}


Merhaba Banucum

Sadık bir okuyucun olarak kilo verme sırasında yaşadıklarımı seninle ve okuyucularınla paylaşmak istedim. Benim gibi pek çok insana motivasyon oluyor böyle başarı hikayeleri.

Umarım birilerinin işine yarar. Birilerinin umutsuzluğuna biraz da olsa çare olur.

Ben de her diyet mahkumu gibi umutsuz bir insan olarak pek çok sağlıksız diyet yöntemi denedim. Şok diyetler, karbonhidratı kısıtlayan diyetler, zayıflama hapları vs.

Hepsinden de sonuç aldım aslında ama sadece GEÇİCİ olarak. Spor yapmayı da sevmediğimden 3 yıl kadar böyle yaprak gibi savruldum.

En sonunda bu çözümlerin hiç birinin çare olmadığını gerçekten anladım. Aslında hep biliyordum da gerçek hiç bu denli net yüzüme çarpmamıştı.

Bütün güzel kıyafetlere özlemle bakmak, indirim zamanlarında arkadaşlarım mağazaları talan ederken süklüm püklüm bir köşede kalmak bana çok ama çok koydu tabiri caizse.

En sonunda rejime sabrım falan da kalmadı. Rejim adı altında yapılan her şeyin bende ters teptiğini gördüm. Bu yüzden rejim dosyasını kapattım.

Kendime yeni bir program oluşturdum ve adını SAĞLIKLI BESLENME ve SPOR koydum. 

Yaptıklarım da adım adım şunlar oldu:

  • Her sabah saat 7 de kalktım ve bir kupa beşi bir yerde çayı içtim.
  • Saat 8 de zengin bir kahvaltı ettim. Canım ne istiyorsa yedim kahvaltıda. Ekmek olarak 2 dilim denge light ekmek yedim.
  • Her 2.5 saatte  mutlaka bir şeyler yedim. Çubuk kraker, meyve, yoğurt, badem, leblebi, diyet bisküvi gibi yiyecekleri dönüşümlü olarak yedim.
  • Öğle yemeğinde bir tabak sebze ya da baklagil yemeğini 1 dilim ekmekle yedim. Bu konuda da alternatif çok. Her gün farklı bir şey yiyebiliyorum.
  • Akşam ise 1 porsiyon kırmızı et, tavuk, balık üçlüsünü dönüşümlü olarak yedim. Yanında salata ile. ( Eti öğlen ya da akşam yemek fark etmez ama benim eşim tam bir et canavarı olduğu için ben akşam yaptım.)
  • Haftada bir gün ise serbest gün yaptım. Vücut belli bir düzene alışınca bir müddet sonra kilo verme yavaşlıyor; bu yüzden bir anlamda haftada bir vücudumu şokladım.
  • Serbest günde etimin yanında patates yedim mesela, yahut bir küçük boy pizza, 1 lahmacun, 1 küçük hamburger menü, 1 porsiyon makarna gibi.
  • Tatlıyı çok sevdiğim için ara ara 1 kase sütlaç yedim. Regl dönemimi de sütlaç ve bol tarçın ile atlattım. Bu yiyeceklere özlemim olmayınca vücudum öyle rahatladı ki. Üstümdeki rejim baskısı kalktı.
  • Spor içinse hemen bir sauna eşofmanı sipariş ettim; çünkü ben kolay ter atamıyorum. Önceleri onu giyip yürüyüş yaptım. Ama sonra Leslie Sansone ile evde yürüyüşü keşfedince her gün iki mil bu programla yürüdüm. Eşofman ve bu programla süper ter attım.

Ve bunların sonucunda her ay 4 kilo verdim düzenli olarak. Toplamda 12 kilo verdim.

Şimdi vermem gereken 7-8 kilo daha var ama artık mutluyum. Rejim kabusu bitti. Ben artık sadece sağlıklı besleniyorum ve hareket ediyorum. Yaza kadar ideal kiloma ulaşacağım.

İşin özü protein, karbonhidrat ve yağ içeren besinleri belli bir dengede tükettim. Hiç aç kalmadım.

Biraz uzun oldu, umarım sıkılmamışsınızdır.

Herkese bol neşeli ve sağlıklı günler :)

Eliza Bennet

{Sizlerde hikayelerinizi salincaktaikikisi@gmail.com'a gonderebilirsiniz}

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top