16 Mart 2011 Çarşamba

0

O hep asker

CHP’nin askerlikle ilgili kanun teklifinden sonra Babacan mealen şöyle bi şey demiş: “Asker millet olma özelliğimizi nasıl koruyacağız?”

Şimdi galiba bu sözün asıl nedeni, bedelli konusu değil. Yaz aylarında çocuklar gitsin askerliklerini yapsın pek güzel olur minvalinde bi takım öneriler ortaya atılınca Babacan’ın nassıı yani? diyesi gelmiş. Yani böyle hobi gibin mi askerlik yapacak bizim yiğidolar diye düşünmüş. İşte böyle düşününce de aklına yatmamış. Çünkü niye? Çünkü o zaman bizim asker milletin asker millet olma özelliği kaybolur.

Kısa not: Kaybolsun. Azalarak mı kaybolur, yoksa bi güzellik yapar hemen anında mı kaybolur bilmiyorum ama lütfen kaybolsun. İyi bi şey değil yahu. Ardından ağlayanı çıkmaz merak etmeyin.

Dün eski paşalardan birini çağırmışlar bir haber bültenine, nedir işte bu konuda fikriniz diye sormuşlar, ben de trafik kazası görmüş yurdum insanı gibi gözlerimi belerttim izliyorum. İzlemek istemesem de izliyorum, takılıp kaldım. Paşa o kadar kendinden emin, o kadar doğru bildiğinden emin ve o kadar kesin konuşuyor ki, yeminle korktum.

Diyor ki misal, bizde çocuklar davul zurnayla askere yollanır, her Türk erkeğinin hak ve vazifesidir askerlik yapmak. Hem öyle 6 ay falan ne diyorsunuz siz, hiç olur mu öyle şey? Yetmez mümkün değil.. Yapmıyın böyle şeyler çıkarmayın. Sonra bizim asker doğan asker milletimizin gencoları askerden kaçmak için, nasıl olsa bedelli çıkar diye gidip okulunu uzatıyor. Yok efendin master yapıyor. Yetmiyor gidiyor doktora yapıyor. Kesmiyor gidiyor ikinci doktora bi şey bi şey yapıyor. Halbuse ne yapması lazım? İlk iş olarak gitcek askerliğini yapacak. Bu bedelli söylentisi sayesinde alay alay doktor yetişti her daldan arkadaşlar, yapmayın! Hani asker hani vatan millet sakarya?

Abarttım gayet mutluyum notu: Tamam diyelim ben bu paşanın sözlerini hafızadan aktarırken taş çatlasın yüzde on oranında abartmış olayım. Ne olacak? Sözün özü, mantığın kilit taşı, algının temel kazığı değişiyor mu?

Yahu bırakın yaz tatilini şunu bunu, zorunlu askerlik nedir? Zorla din dersi veriyorsunuz, zorla askerlik yaptırıyorsunuz. Zorla ifade özgürlüğünü kısıtlıyorsunuz. Zordan ve yasaktan başka bi şeyden anlamıyorsunuz.

Devletlerin beka için kendilerine pek şükela düşmanlar yaratma faslında ne kadar becerikli olduklarını bilmeyen anlamayan kaldı mı? Her devlet bundan nasibini almıştır ve lakin bizimki kadar sonuç odaklı çalışanı çıkmamıştır. Bak kafadan koymuş adını, demiş ki: Sen asker bi milletsin! Yani kalkıp sen sanatçı bi milletsin diyeceği yok tabii. Olacak iş mi, çarpılırız.

İşe gelen bu milletin asker millet olma özelliğinin devamı. Emireri olacak. Vur diyince vuracak, öl diyince ölecek. Kafa sadece ve sadece “ama bizim her yanımız düşmanla çevrili, içimizde dışımızda kımıl kımıl düşman var” ile dolacak. Sorgu yok, sual yok, itiraz yok, isyan yok. Ne var? Emredersin Babacan komtanım var. Sen iste millet asker kalsın. Arınç amcam istesin Tatlıses uyanmasın. Tayyip abim istesin nükleer enerji ile bizim mutfak tüpü eşbaşgan olsun.

Yeter ki siz isteyin. Biz gerekirse yetmez ama evet bile deriz. Var o potansiyel.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top