22 Mayıs 2011 Pazar

0

Kalp Kurabiye


Kızımın doğum günü için yaptığım ikramlıklardan biri de bu kalp kurabiyeydi. İşe ilk önce un kurabiyesi ile başlamıştım ama aklıma renklendirmek geldi bende içine çok az gıda boyası katarak güzel bir renk elde ettim, sonra hadi dedim birde kalıp ile çalışayım da tam olsun bari.... Sizde değişiklik yapmak isterseniz benim gibi şekilli ve renkli basit kurabiyeler yapabilirsiniz.

Her zaman yaptığınız kurabiyenin malzemesine çok az istediğiniz renkte gıda boyası katmanız yeterli olur sanırım. Ama bende size tarifini vereyim... Bu tarifi yanlış hatırlamıyorsam Oktay Usta'nın Yeşil elma programından almıştım.

Un Kurabiyesi:
4 yemek kaşık nişasta
4 yemek kaşık pudra şekeri
1 paket yumuşamış margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket vanilya
Çay kaşığının ucu ile gıda boyası (Çok az bir miktar)
Aldığı kadar un

Yapılışı: Nişasta, pudra şekeri ve vanilyayı birbirine karıştırdıktan sonra margarin ve sıvı yağıda ekleyerek hamuru oluşturmaya başlayın. Malzemeler birbirine karışınca yavaş yavaş unu ekleyin hamur tam kıvamına gelmeden gıda boyasınıda ekleyip ele yapışmayacak bir hamur elde edin...

Not: Hamuru ya kalıp ile çalışın yada küp şeklinde kesin yoksa fırına girince dağılma yapıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top