15 Aralık 2011 Perşembe

0

domatesli, arpa şehriye pilavı tavuk ile

domatesli arpa şehriye pilavı
Tabldotcular bilir iş yerlerinde genellikle et yemeklerinin yanında çıkarırlar bu pilavı seven sever sevmeyen sevmez ortası yok galiba:) Bir zamanlar misafire çok sık yaptığım pilavdı. Özellikle kuzu incikle servis yapılmasını önerebilirim. Yada içine, kuşbaşı et, sivribiber ekleyerek zenginleştirebilirsiniz. Yakın zamanda etli olarak yayınlamayı düşünüyorum. Evde sivribiberim olmadığından ekleyemedim arzu ederseniz siz katın. Fırın poşetinde pişirdiğim tavukla servis yaptım bence nefis oldu..

*Arpa şehriyeyi yağla beraber kavurmadım çünkü yağın yandığını düşünüyorum ve pilavın karardığını heleki tereyağla yapılıyorsa bence hiç şansı yok. O yüzden şehriyeyi yayvan tencereye alıp yağsız karıştırarak kavurdum rengi değişene kadar. Bu şekilde yapmanızı önemle tavsiye ediyorum.
** ikinci husus, ocaktan aldığınızda tencerenin tabanının ısısıyla kavrulmaya devam ediyor harı geçene kadar karıştırmaya devam edin şehriyeler yanmasın.
domatesli arpa şehriye pilavı tavuk ile

malzemeler
2 su bardağı arpa şehriye
3,5 su bardağı tavuk suyu yada bulyon
3 tane domates
2,5 ym kaşığı tereyağ
karabiber
kekik

hazırlanışı
Şehriyeleri yağsız olarak kavurun. Domateslerin kabuklarını soyun minik doğrayın. Tereyağında soteleyin içine arpa şehriyeyi, baharatları ekleyip karıştırın. Tavuk suyu yada normal suya bulyon ekleyerek şehriyeler suyunu çekene kadar pişirin. Pirinç pilavı demler gibi kağıt havlu serip tencerenin kapağını kapatın demlenmeye bırakın.

Tavuğa özel bir uygulama yapmadım, temizleyip fırın poşetinde pişirdim. Çeşnilendirmek sizin tercihinize kalmış..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top