27 Aralık 2011 Salı

0

ŞEKER HAMURLU KURABİYE (HELLO KİTTY)


MALZEMELER
KURABİYESİ İÇİN
1 paket margarin
1 adet yumurta sarısı
1 su  bardağı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un


ŞEKER HAMURU İÇİN
Ben şeker hamurunu hazır kullandım.Vaktim kısıtlı olduğundan dolayı pasta malzemeleri satan yerden aldım.
Ama yapmanız için çok kolay bir şeker hamuru tarifi vereceğim.
Bunun için malzemeler
500 gr ince çekilmiş pudra şekeri (Mutlaka pastacılık malzemeleri satan yerlerden almalısınız, piyasada paketlerde bulabileceğiniz markaların pudra şekerleri ile pürüzsüz bir şeker hamuru elde etmek oldukça zordur.)
1 yumurtanın beyazı
2 silme yemek kaşığı glikoz

KURABİYE YAPILIŞI
Kurabiye hamurunu hazırlamak için margarini,yumurta sarısını,pudra şekerini ,kabartma tozunu ve unu derin bir kapta kulak memesi kıvamını alana dek yoğurun.
Daha sonra hamurunuzu 15 dakika bekletin.
Merdane yardımıyla açarak istediğiniz kalıpla kesin.
Yağlanmış Tepsiye dizin.150 derecede pişirin.


ŞEKER HAMURU YAPILIŞI
Bir kaba pudra şekerini eleyin.
Ayrı bir kaba yarısını alın ve ortasını açın. Yumurta akını ve mikrodalga fırında 10-15 saniye ısıttığınız glikozu ekleyin. (Glikoz oda sıcaklığında oldukça katı bir malzeme olduğu için kolay ölçülebilmesi için hafif ısıtılmaya ihtiyacı olabilir. Mikrodalga fırınınız yoksa benmari usulü ile de glikozu ısıtabilirsiniz. Fazla ısıtmamaya özen göstermelisiniz.)
Önce bir tahta kaşık yardımı ile malzemeleri karıştırın. Daha sonra pudra şekerinin kalan yarısından kaşık kaşık ekleyerek elinizle hamuru yoğurmaya devam edin. Ele fazla yapışmayan yoğun kıvamlı bir hamur elde edinceye kadar yoğurmaya ve pudra şekeri eklemeye devam edin. Hamurunuz ideal kıvama geldiğinde hemen streç  film ile sarıp, hava almayan bir plastik kaba koyun.
İçinde yumurta akı olduğundan, hamurunuzun hava ile temasında çok hızlı kuruyacağını unutmayın. Yapacağınız işlemler için seri olmaya çalışın.
Şeker hamurunu Nişasta yardımıyla açın.




Benim kalıbım hello kittyliydi. Kalıplarla hello kitty şekli verdim. Şeker hamurunu kurabiyenin üzerine yapıştırırken kurabiyenizi bir fırça yardımıyla ıslatın.Daha sonra gıda kalemiyle gözünü kaşını boyadım.ama bu işlemi renkli şeker hamurlarıylada yapabilirsiniz.

AFİYET OLSUN.














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top