30 Ocak 2012 Pazartesi

0

Ispanaklı Kek

Ankara hala karlar altında. Yorucu bir haftasonundan sonra güzel bir pazartesi...

Bu  tarifi çok uzun süredir yapmamıştım. Deftere yazmayıp ufak ufak  notlar halinde sakladığım tariflerden biriydi. Tarifi kaybettiğimi düşünüyordum. Geçenlerde bir yemek kitabının arasından çıktı. Hemen deftere yazdım. Bu tarifi ararken bir çok ıspanaklı kek tarifi denedim ama hiçbiri bu kıvamda ve lezzette olmadı.

Gelelim tarifimize.

Malzemeler

3 yumurta 1/2 su bardağı sıvıyağ
1,5 su bardağı şeker
250 gr haşlanmış ıspanak (tarifte böyle yazıyor ama ben 1 su bardağı haşlanmış suyu sıkılmış ıspanak kullanıyorum)
2 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Üzeri için
1 su bardağı soğutulmuş süt
1 paket krem şanti

Hazırlanışı

* Klasik olarak yumurta ve şeker güzelce çırpılır.
* Daha sonra yağ ve haşlanmış, suyu sıkılmış ıspanak eklenir. 2-3 dakika mikserle çırpılır.
* Kuru malzeme (un, kabartma tozu, vanilya) birbirine karıştırılarak eklenir.
*  Kullanılacak tepsinin altına yağlı kağıt konulacak. Tepsinin kenarlarını da margarinle yağlayın. Kelepçeli kalıp da kullanılabilir. )Benim kullandığım kek kalıbı biraz büyük geldi. Bir boy küçüğüyle yapsam daha yüksek bir kekim olabilirdi.) 180 derecede pişirilir.
* Krem şanti 1 bardak soğuk süt ile hazırlanır ve buzdolabında bekletilir.
* Pişen kek biraz soğuduktan sonra kalıptan çıkarılır ve kenarları 0,5-1 cm kesilir. Kesilen parçalar robotlanır.


*Kek ılıyınca (sıcakken sürerseniz krem şanti üzerinde erir, çok soğuyunca koyarsanız kek içine çekmez) üzerine krem şanti sürülür ve robottan geçirdiğimiz kek kırıntıları üzerine serpilir. Biraz dinlendirilir soğuyunca servis yapılır. Krem şanti olduğu içiin buz dolabında muhafaza edilmeli.

Dilimlenmiş halinin fotoğrafını çekemedim. Bizim evde pastaya bıçağın değmesiyle bitmesi bir oluyor sanırım.

Bir daha ki sefere onu da eklerim.

Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top