27 Şubat 2012 Pazartesi

0

DAMLA ÇİKOLATALI TOP KEK




Kuzucuğuma topkek yapıp saklama kabına koydum.Canı istediğinde gidip alıp yiyor.
Dışardan katkı maddeli ürünler yedirmemeye dikkat ederim. ..Ama Kinder süt dilimine bayılıyor. Onun dışında her şeyi evde yapmaya çalışıyorum.Pudingi bile...kızartılmış,dondurulmuş,şekerli katkı maddeli gıdalardan mümkün olduğu kadar uzak tutuyorum.Çoğu anne kolaya kaçıyor ,meyve pürelerini bile kavanoz kavanoz satın alıp öyle veriyolar çocuklarına.0-3 yaş bir bebek,çocuk beslenmesi için en önemli dönemdir.Unutmayın sağlıklı bireyler yetiştirmek bizim elimizde.

Topkekimi yaparken İkea'nın muffin kalıplarını kullandım.Bayılıyorum bunlara ben ya.İçinde 65 tane var..Bittikçe alıyorum :) Aslında bu gibi malzemelerim için uğrak yerim Eminönü'ndeki pasta malzemeleri satan dükkanlar.Girdim mi çıkamıyorum :) Kendimi kaybediyorum ...



MALZEMELER (10-12 adet)
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 su bardağı un
3 yemek kaşığı kakao
Damla çikolata

YAPILIŞI
Yumurtaları şekerle beyaz hale gelecek şekilde çırpalım.İçine sütü,yağı,vanilyayı,kakaoyu ilave edip karıştıralım .Elenmiş unu ve kabartma tozunu da ekleyip orta kıvama gelinceye kadar çırpalım.
Muffin Kalıbımıza muffin kağıtlarımızı yerleştirip karışımı eşit olarak paylaştırın.Üzerine damla çikolata serpin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15-20 dakika kadar pişiriyoruz.Pişip pişmediğini kürdan yardımıyla anlayabilirsiniz.
AFİYET OLSUN.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top