24 Şubat 2012 Cuma

0

RENK RENK FİYONK YÜZÜK



Merhabalar,
Uzun zamandır görüşemiyorum sizlerle blog arkadaşlarım.Görüşemesek de beni yalnız bırakmayanlara sonsuz teşekkürler.2 farklı blog yürüttüğüm için bu yüzüğün yapımını diğer blogum olan aradakalanlar.blogspot.com'a koyuyordum neyseki önizlemede farkettim :)
Dönüşüm modanın vazgeçilmez unsuru olan bu fiyonkların kristal yüzüğü ile oldu.Ben yokken ısınmıştırsınız,sizi zorlayacağım bu yüzükle hazır olun ;)
Malzemeler :
  • 48 tane kristal 4 numara olacak.Siz fazla alın çünkü yaparken kaybolabilir 54 alın.
  • Orta kısım için 8 tane kristal
  • 25 mm misina sakın 30mm almayın birleştirmede zorlanırsınız.
  • Kum boncuk,
  • Yüzük aparatı, isteğe bağlı kum boncuktan da aparat yapabilirsiniz.

Maliyeti : 3 tl cik ;)

O zaman başlayalım,anlatırken bir hayli zorlandım,takıldığınız noktayı sorarsınız artık.Hadi bismillah !

1.Adım: Şekilde gördüğünüz gibi önce 4 kristali alıyoruz misinamızda 4.kristali çarprazlıyoruz.3 tane baklava yapıyoruz.

2.Adım :tane baklava diliminde fiyonk şeklini verebilmek için ortaya gelmemiz şart bu nasıl olacak ? Alttaki ikinci resme dikkat ! Bir uç çizdiğim şematik şekilde olduğu gibi L hareketiyle ortayı bulmalı. Diğer uçta aynı şekilde ortayı bulur.Her ikisi de ortayı bulduğu kristalin içinde çarprazlanır.

Daha sonra ortada buluşan iki farklı uca şekilde görüldüğü gibi her iki tarafına kristal, fiyonkun ortasını oluşturacak renkle çarprazlanır.




3.Adım : Fiyonkun ortasına biraz da olsa şekil vermiştik ikinci adımda devam ediyoruz ve bir baklava desenine tamamlıyoruz.tamamlanan kısmın her iki ucuna kırmızı kristalle baklava dilimi yapıyoruz. Bir kırmızı daha yapıp yola devam.




4.Adım : 3.adım sonrası yine ortaya geldik bir şekilde her iki yana baklava deseni yapmak lazım. Birinci şemada bir tarafa gelme yine L şeklinde.Geldiğimiz kısma da baklava deseni yaptık kaldı diğer uç. Ona da nasıl geleceğimizi üçüncü şemada gösterdim.Ve bir fiyonk  bitti.Buraya dikkat biten fiyonklarınızın iki farklı ucunu L hareketiyle tek bir noktada kavuşturup,düğüm atın ve ucunu yakmayın,sadece kesin dipten olmamak şartıyla.Eğer bunu yapmazsanız 5.adımı zor yaparsınız ;) Bu dört adımı ikinci fiyonk için bir daha tekrarlıyorsunuz.




5.Adım :  Gelelim bu iki fiyonku birleştirmeye kum boncuklu aşamaya. Elimize yeni bir misina alıyoruz, bir fiyonkun en köşedeki kristalin içinden geçiriyoruz.Geçirme işleminde  2 tane kum boncuk koyuyoruz.Bu bizim birleştirmenin kökeniydi.
Köken oluştuktan sonra her uç yanındaki kristalin içinden geçer, bir uca iki tane kum boncuk koyarak çarprazlanır,bu işlem bütün çevre bitene kadar tekrarlanır.



6.Adım: Gelelim aparata iki farklı yol var ya siz kum boncukla aparat yapacaksınız ya da gümüş yüzük 
aparatı alacaksıız.Aşağıda 2 farklı şekilde var.Mor kendinizin kum boncukla yaptığınız bu tırtıl yüzükte var.Kırmızı hazır aparatla yapıldı.



Ve en son halleri :


Anlatırken çok zorlandım.Dediğim gibi kafanıza takılan varsa yorum kısmında dorabilirsiniz.Videoyla anlatmak isterdim birleştirme kısmını fakat misina görülmüyor. Siz çözmüştürsünüz yapılışını ben size güveniyorum.Lütfen yaptığınız takıların resmini çekip acarozlem41@hotmail.com adresime yollayınki ortaya neler çıkmış görelim .Hadi kolay gele \ * /

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top