23 Şubat 2012 Perşembe

0

TEZ PİŞTİ




Tez Pişti ...Tez vakitte pişiyor :) Hem hafif ,hemde çocuklar için besleyici bir süt tatlısı .Kızım için yaptım ,ben yemedim Diyetimi boşladığım geçen hafta sonunu henüz telafi etmiş değilim :(
İsminin Tez Pişti olduğuna bakmayın..Bildiğiniz muhallebi ve Naz'ım muhallebiye bayılır..Bir kaşık aldı ve her zamanki gibi eliyle ımmmhh yapıp annecim eline sağlık çok beğendim demesi benim için dünyalara bedeldi.

Gelelim tarifimize ..
Muhallebi yapmayı bilmeyen yoktur..Tarifimiz çok basit..

MALZEMELER
1 lt süt
10 yemek kaşığı toz şeker
1,5 çay bardağı pirinç unu
2 adet yumurta
1 paket vanilya

YAPILIŞI

Tencereye pirinç unu ve şekeri koyun,ocağa alın.Yavaş yavaş karıştırarak sütü ilave edin.Boza kıvamına gelip kaynayınca ocağın altını kapatıp,1 kepçe muhallebiden bir kaba ayırın.
Fırın kaselerinize yarıdan biraz fazla olarak paylaştırın.1 kepçe ayırdığınız muhallebinin içine 2 yumurtanın sarısını ve vanilyayı katarak mikserle çırpın.
Ayrı cam bir kapta yumurta aklarını da mikserle kar gibi olana kadar çırpın.Yumurta aklarını muhallebinizin içine tahta kaşık yardımıyla yumurta aklarını söndürmeden ilave edin hafifçe tel çırpıcıyla çırpın.Fırın kaselerindeki muhallebinizin üzerine paylaştırın.Fırın kaselerinizi tepsiye koyup fırınının üst ızgara ayarında 200 derecede üzerileri hafif kızarana dek pişirin.( Izgara ayarında 5 dk tutmanız yeterli.) ama fırın ayarında 10-15 dk.Fırına koyduğunuzda takip edin.Fazla kararmasın.Ilıyınca buzdolabına koyup soğuk servis edin.

AFİYET OLSUN.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top