30 Temmuz 2012 Pazartesi

Sevgili Günlük- Tatildeydik- 6. Durak- Vatikan

MSC Splendida ile Batı Akdeniz gezimizin Vatikan durağındayız.

Roma'da gezdiğimiz aynı gün Roma'yı bitirip (lafın gelişi, yoksa gezmekle bitecek gibi değil) otobüslerimize binip Vatikan'a gidiyoruz.

Kaybolursak aynı saatte burada toplanmak üzere sözleşiyoruz.

0,44 km karelik minik devlet  Vatikan'ı ayıran sınır çizgisi

St. Pietro Meydanı ve Katedrali

Rehberimiz o gün Vatikan'a girmemizin riskli olduğunu söylüyor. Ayin ve sonrası ziyafet varmış. Fakat biz Vatikan'a vardığımızda ayinin henüz bittiğini ve kapıların açılmak üzere olduğu haberini alıyoruz.

Taklit çanta satan Nijeryalıları, bizim dilencilere çok benzeyen dilencileri ve türlü çeşit insan kalabalığı arasında kuyruğa girmek üzere kapıya doğru ilerliyoruz. Bu geçtiğimiz yol ciddiyim feci şekilde idrar kokuyordu. Sanırım burada geceleyenler var :(

Göz korkutacak şekilde uzun ama bir o kadar da çabuk ilerleyen, Japon ağırlıklı kuyruğa giriyoruz.

İlk girişteki üst baş kontrolünden (şortla, omuzlar açık vs. girilmiyor) geçiyoruz. Kapıda İsviçreli muhafızlar tarafından karşılanıyoruz.

Her köşesi ayrı ayrı detaylarla, şatafatlı süslemelerle dolu yapıyı geziyoruz. Kapının girişinde yeri öpenler, ağlayanlar görüyoruz. Herkesin kendi dini işte, maneviyat yüklenmek, inanmak iyi birşey. Klapleri yumuşatıyor.

Diğer taraftan çıkıyor ve merkeze ilerliyoruz.

Burası hediyelik eşya satan mağazalar ve restaourantlar, kafelerle dolu bir cadde. Acıktık, yorulduk, sıcaktan bunaldık. Yemek yemek için uygun biryer arıyoruz.

Doğal olarak, adım başı rahip ya da rahibelere rastlamak mümkün.

Ana cadde çok kalabalık ve yemek yenecek yerler self servis. Ara sokaklardan girip bir ana caddenin paraleli olan arka caddeye ulaşıyor ve düzgün bir restaurant buluyoruz. Sakin, nezih, tuvaletleri temiz biryer. Burada pizzalarımızı yiyip, kahvemizi içip dinleniyoruz.

İki katlı turist otobüsleri burada da var.

...ve öndeki mavi otobüsün arkasındaki, örümcek adamın üzerindeki reklama bakın :)

Burada serbest zamanımız çok. Biraz da alışveriş için dolaşıyoruz.

Verilen saatte toplanıp otobüslere binip limana doğru ilerliyoruz. Akşama İtalyan Gecesi var. Bir sonraki post o geceye ait...