28 Ağustos 2012 Salı

0

Sarığı Burma / Burma Baklava (Bayram Tatlıları)


Acilen fotoğraf makinası almam gerek...
Bugün makinadaki fotoğrafları bilgisayara aktarırken fotoğrafların bir kısmının olmadığını fark ettim.
Fotoğrafları çekerken "kayıt ederken bir problem oluştu" gibi bir ikaz geldi.
Ben son çektiklerim sanmıştım.
Ancak buyük bir kısmını kaydetmemiş. Kayıtlı olanların bir çoğuda silinmiş.
Kurtarabildiklerim...
Tatlımızın pişmiş ve en son şerbetlenmiş hali yok.

Bazı şeyler kısmet işte...
Ben de Yeşim'e söz vermiştim bol fotoğraf çekeceğim diye...

Bu tarifi Swotpisces'in sayfasından aldım.
Tarif için tekrar teşekkürler... 

Malzemeler
1 yumurta
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çorba kaşığı sirke (nar sirkesi kullandım)
1/2 paket kabartma tozu
1 çimdik tuz
aldığı kadar un.

Üzeri için;
150 gr. tereyağ (eritilmiş)

Şerbeti için;
4 su bardağı şeker
3 su bardağı su
2-3 damla limon suyu

Hazırlanışı

Ben önce şerbeti hazırlıyorum ki tatlı pişene kadar şerbet soğusun.

Şekerle suyu kıvam alıncaya kadar kaynatalım. Kıvam aldıktan sonra limon suyunu da ekleyerek birkaç dakika daha kaynatıp, ateşten alarak soğumaya bırakalım.

Diğer malzemeler ile kulak memesi yumuşaklığında bir hamur hazırlayalım.

Bu hamur, üzerine temiz bir bez örterek en az 1 saat  dinlendirilir. Hamur 12 bezeye ayrılır ve bir süre daha böyle bekletilir. Bu bezeler un/nişasta yardımıyla teker teker açılır.

Eğer açarken zorlanıyorsanız. Merdane ile tabak büyüklüğünde açıp, daha sonra oklavayla inceltebilirsiniz (Bana merdane ile açmak daha zor geliyor)
Ben bu boyuta kadar un ile bundan sonra nişasta ile açıyorum.

Siz daha da ince açabilirsiniz. Benim masamın boyutu bu kadara izin veriyor.
Masa örtüsünün deseni görünecek kadar ince açmak yeter diye düşündüm ;)  
Açılan hamura ceviz dökülür. 
Oklavaya sarılır.
Sonra iki yandan içe doğru büzülür. 
 Katlarını bozmadan dikkatlice oklavadan çıkarılır.
İstenilen boyutlarda kesilerek tepsiye dizilir.

Ben bir tepsiyi böyle yaptım.
Böylede çok güzel oldu ama kenarlar ortalara göre biraz ince kaldı ve keserken de biraz katları açılıyor.
Diğer tepsiyi değişik şekilde yaptım.
Hamuru açtıktan sonra dörde böldüm ve cevizini serptim.
Bu aşamalarıda tek tek fotoğraflamıştım ama ;(
Sonra her parçayı orta kısmından dışarı doğru tek tek oklavaya sardım ve büzdüm.
Şekilleri daha güzel oldu.

Güncelleme (31.08.2012)
İnanmayacaksınız ama hazırlık aşamasını cep telefonumla da çekmişim.
O fotoğraflarıda ekleyim istedim.
Bu iki fotoğraf yeni...



Sanırım benim tepsim biraz küçük geldi.
Swotpisces'in yaptıkları daha ayrık dizilmişti.
Sanırım ayrık dizilirse daha kıyır kıyır olur.
Ama lezzet olarak benim tatlımda muhteşem oldu.

Eritilmiş tereyağını da tatlımızın üzerinden gezdiriyoruz ve doğru fırına...

Ben 190 derecede iyice kızarıncaya kadar pişirdim.
Tatlı sıcak, şerbet ılık/soğuk arası olacak şekilde şerbetini verdim.

Kızarmış ve şerbetlenmiş halini hayal gücünüze bırakıyorum ;)

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top