17 Ağustos 2012 Cuma

0

Vişne Reçeli

En sevdiğim reçel...


Evde yapılan reçelin tadını hiçbir şey tutmuyor.
Hepsinin içinde de vişne reçelini çok severim.
Aslında bu sene başka reçellerde yaptık ama onları yazmamışım.
Tatlı canavarı Kuzey için annemin yaptığı şekersiz kayısı marmelatını da en kısa zamanda paylaşacağım.
Kuzey tatlıya çok düşkün olduğu için değişik alternatifler üretiyoruz.
Yani paşamın reçeli özel ;)
Hiç şeker kullanmadan yapılıyor.
Hem sağlıklı hem de besleyici oluyor.
Ama bugün vişne reçelini nasıl yaptığımı paylaşacağım.


Malzemesi
2,5 kg vişne
10 su bardağı toz şeker
1 su bardağı su
2-3 damla limon suyu (ya da küçük bir parça limon tuzu)

Hazırlanışı
Aslında vişneyi 3 kg aldım. Önce güzelce yıkanıp ayıkladım. Vişnenin çeri, çöpü, çekirdeği çıkınca yaklaşık 2,5 kg kaldı. Şekerini de ona göre hesapladım (1 su bardağı = 250 gr. şeker).

Ayıkladığım vişneyi reçel tenceresine koyup üzerine şeker koydum ve kapağını kapatarak bir gece sulanması için bıraktım.


Hiçbirşey yapmıyorsunuz, durdukça kendisi sulanıyor.

İyice sulanıp, şekeri eriyince 1 su bardağı su ekleyerek pişirmeye başlıyoruz.
Kaynayınca ocağı iyice kısmak gerek çabuk taşar.
İstediğiniz kıvama gelinceye kadar pişiriyorsunuz.
Vişnenin miktarı ve ocağa göre pişirme süresi değişiyor.
İstediğiniz kıvama geldiğinde 2-3 damla limon suyu ekledim (limon suyu yerine limon tuzu ile daha güzel olur, evde o an yoktu onun için limon suyu kullandım).
Bir taşım daha kaynattım ve ocağı kapatarak soğumaya bıraktım.
Soğuyunca kavanozlara alabilirsiniz.

Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top