30 Ekim 2012 Salı

0

Baklava (Sema Teyzemin Tarifi)

Bayramda yaptığım tatlı... (Laz böreğinin yanına...)
Çıtır çıtır olmuştu ve hiç yumuşamadı.
Hamurunun lezzeti muhteşem...
Bir daha ki yaptığımda bir kaç değişiklik yapmayı planlıyorum...
Bu halide denemeye değer...
Aslında bu tarifin adı "Gelin Bohçası".
Sema Teyzem bu hamuru son aşamada bütün olarak açıp kare kare kesiyor, içlerine ceviz koyarak, dört köşesini ortada birleştiriyor.
Fazla yapıştırmıyormuş, yalnız tepsiye dizerken yakın dizerek, açılmasını engelliyormuş.
Pişirince hafif açılıyor ve görüntü muhteşem...
Neden onun tatlılarının fotoğrafını çekmedim bilemiyorum ;)
Bir daha ki sefere öylesini yaparız artık...

En büyük yardımcım ile daha önce tanışmıştınız sanırım.

Master Şef Kuzey....
Asabiyizdir...
Üstünün başının un-nişasta olduğu zamanı çekmemişim bu da büyük bir eksik ;) 

Malzemeler
Hamur için
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1/2 çay bardağı su
1 yumurta
1 çay bardağı süt
3 çorba kaşığı sirke
1 paket kabartma tozu
un

Üzeri için
125 gr tereyağ - kızdırılmış (100 gr tereyağ, 50 gr. sıvıyağ kullandım)

Açmak için
Nişasta

Arasına koymak için
Ceviz

Şerbeti
4 bardak şeker
3 bardak su
Limon
(Ben, 3,5 bardak şeker-3,5 bardak su ile hazırladım)

Hazırlanışı
Hamur malzemeleri ile yumuşak bir hamur yoğrulur.
Daha sonra 25 beze yapılır ve 5'erli gruplar halinde ayrılır.
Bu 5 beze ayrı ayrı tabak büyüklüğünde nişasta ile açılır.

Bu bezeler üst-üste  konarak tepsi boyunda tek yufka olarak açılır.
Bu şekilde 5 adet büyük yufkamız oluyor.
Ben her katına azar azar ceviz serptim.

Siz böyle kesmeyin, biz daldık, böyle kestik.
Ben ce bu da ço şirin oldu...
Tereyağımızı kızdıralım, üzerine sıvıyağı ekleyelim.
Baklavamızın üzerine dökelim, her yerine eşit şekilde yaymaya çalışalım.
Üstlerine fırça ile de sürebilirsiniz.

Fırında...
190 derece fırında iyice kızarana kadar pişirin.

Fırından çıkmış hali...
Şerbeti hazırlayalım.
Su ve şekeri kaynatıyoruz, azıcık kıvam alınca limon suyunu ekliyoruz.
2-3 dakaka daha kaynatalım, dikkat edin fazla koyulaşmasın.
Benim ki biraz koyu olmuştu da...
Baklava soğuk, şerbet sıcak ama kaynar değil.
Şerbetini verelim.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top