27 Mart 2013 Çarşamba

0

Diyarbakır usulu ayva aşı


Bu akşam için diyarbakırda eskiden çok yapılan güzel bir yemeğimiz olan ayva aşı yani ayva yemeği tarifini vereceğim işte tarifimiz
malzemelerimiz
2 adet ayva
300 gr kemikli et veya kuşbaşı
1 çorba kaşığı margarin
3 su bardağı su
yarım çay bardağı pekmez
yapılışı
ben kemikli et kullandım etimizi tenceremize koyalım üzerine yağını koyup biraz kavuralım üstüne suyumuzu koyup etler yumuşayana kadar pişirelim ben düdüklü tencerede pişiriyorum pişen etlerimizin üzerine yıkayıp soymadığımız ayvamızı doğrayıp ilave edelim pekmezimizi de koyalım ben pekmez yerine biraz toz şeker koydum suyunu çektirip sulu seviyorsanız biraz sulu bırakabilirsiniz bu yemeğimize salça girmez çünkü çok eski bir yemek olduğu için bu yemek yapılırken bizim buralara domates daha gelmemiş isterseniz salça koyarsınız çok güzel yemeğimiz hazır afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top