30 Haziran 2013 Pazar

0

Ege TÜrkiyenin İncisi

Ben ege de dogdum ege de buyudum. Yaz tatillerimde çeşmede,kışın doğdugum sehir manisada büyüdüm. Yıllar geçerken görme fırsatım oldu doğudan batıya heryeri. Hepsinin ayrı güzellikleri ayrı özellikleri var. Ne var ki istanbul gibi büyülü bir şehir,mardin gibi güzel şehirler var topraklarımızda ama ne var ki Ege bir farklıdır. Sarkılar yazılır onun için. Misafirliğe gelinir ev alınır gidilir. 1 gün için kalınır misafirlikten memnun kalıp samimi insanlara komşu olup dönülür. Samimi sıcak konuksever insanların yaşadığı 'Ege' o kadar verimlidir ki meyvesi ayrı güzel sebzesi daha bir doğal sevgi ile yetişir. 
Çeşmede tatil yapılırken gezilecek çok yeri vardır,izmirde kordonda oturulur seyre durulur sehir,manisa da mesir yenir,denizlide horoz görülür pamukkaleye gidilir,aydında kusadasına gidilir milli park görülür,muğla insanları da bir o kadar sıcak olmasıyla birlikte şiveleri ile samimiyetleri görülür,Afyonda kaymak yenilir,kütahyada porselenlerin güzelliği ile büyülenir,uşakta ise dokumacılık vardır bu konuda alışveriş kaçınılmazdır. 
Ege herkesten dinlenir ama yaşanılması lazımdır. Denizinde yüzülmeli yemekleri tadılmalı esnaf samimiyeti görülüp misafir olunmalı. 
Kalbinizin ege de kalacağını şimdiden hatırlatmalıyım... 

Türkiye'De heryer bizim heryer kıymetlidir. Ege yi görmeden büyümeyin,yaşlanmayın,gözlerinizi kapatmayın. 

Sevgi ile kalın. Kocaman Sevgiler. 


İzmirin güzellikleri

Alaçatı çeşme
Muğla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top