19 Eylül 2013 Perşembe

0

fırıda zeytinyağlı biber dolması

Benim takıntılarım vardır biraz, mesela; zeytinyağlı dolmaya yoğurt konacaksa illaki fırında pişmiş ve sıcak olması lazım, baklaya konacaksa o bakla mutlaka kimyonlu ve salçalı olması lazım liste böyle uzar gider. Ben bunu bir şey için pişirdim ama hatırlamıyorum :) tabi 3 aya varan bir ara verince çok normal ama değil mi? Yani bu kadar özendim bözendim se dolma için, mutlaka misafir geliyordur :) sofralarımın bile resmini çekmedim siz düşünün gerisini.. tencerede pişen daha basit ve kolay fırında ki biraz daha zahmetli kanımca :) Tembellik diz boyu anlayacağınız bu ara.. Resimden de anlaşılacağı gibi çok lezzetliydi. hıımm aklıma gelmişken karnıyarık varsa evde mutlaka ve mutlaka cacık olmalı birde.. Ay bu ne muhabbet böyle gecenin bu saatinde :) kendimi çok laubali buldum..  Bir kusur ettiysek affola:)

(benim kullandığım biberler baya bir iriydi)
yarım kilo dolmalık biber
1,5 yemek kaşığı pirinç her biber için
yarım demet dere otu
yarım demet taze nane
yarım demet maydanoz
1,5 yemek kaşığı acı biber salçası
2 tane iri kuru soğan
4-5 yemek kaşığı zeytinyağ
2 tane domates
karabiber, kuru nane, tuz

Zeytin yağında ince kıydığınız kuru soğanları soteleyin üzerine kabuğu soyulmuş ve minik doğramış domatesleri ekleyin suyunu salıp çekene kadar kavurmaya devam edin. Salçayı da ekleyip çevirin. Çok iyi yıkanmış pirinci ilave edin 1-2dakika hep beraber kavurun. Üzerine 1 çay bardağı kadar su ilave edip suyunu çektirin. Ocağın altını kapatın ince kıydığınız yeşillikleri, baharatları, tuzu ekleyip karıştırın 20 dakika kabın kapağını kapatıp demlendirin.
Biberlerin saplarını çıkarıp çekirdeklerinden temizleyin iç dış yıkayarak sularını iyice süzdürün. Demlenmiş pilavdan biberleri doldurup fırın kabına dizin. ağızlarına domates dilimleyip kapak yapın. bir kasede 1 tatlı kaşığı salçayı suyla açıp fırın kabına dökün. Üzerine zeytinyağ gezdirip suya denk gelecek şekilde tuzunu ilave edin 180C fırında pirinçler yumuşayana kadar pişirin. Pişmesine çok yakın fırınınızın ayarını en sona getirip fanı ustten verin nar gibi kızarsın. İster sıcak yoğurtla yada soğuk servis yapın..
 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top