12 Eylül 2013 Perşembe

0

Kariyer yolunda Insparkus desteği


Merhaba!
Geçen hafta bana ulaşan bir mail ile kariyer yoluma nasıl yön verdiğimi anlatacağım.
Üyesi olduğum Bumerang'ın önerisi ile Insparkus ile tanıştım.



Nedir bu Insparkus?
Kariyeriniz ile ilgili kararları almakta ve geleceğinizi planlamanız için tamamı online olarak sunulan bir kariyer tasarım sitesi. Buradaki çok değerli koçlar, size soruları ve uygulamaları ile yardım ediyor. Kariyer planınızı yapmanızda yardımcı oluyor.



Bildiğiniz gibi bende 4. sınıfa geçtim ve "mezun olunca ne yapacağım, kariyer yolumu nasıl yönlendireceğim" diye düşünürken, böyle bir mailin gelmesi benim için büyük bir şans oldu. Bu uygulamaya katılmadan önce siteyi önce bir gezdim ve çok değerli kariyer koçu ailesini görünce bir an önce denemek istedim.



Peki ne yaptım?
Insparkus.com'a üye olup bana sunulan 3 paketten biri olan; Vizyon paketini seçtim ve kariyer tasarımı yoluma başladım.




Bu paket 5 keyifli adımdan oluşuyor;

"Yola Hazırlık" adımında, kısa bir başlangıç yapıyorsunuz. Kendinizi bir yazı ile tanıtıp, hayatınızdaki önemli değerleri, hangi adımda olduğunuzu açıklıyorsunuz. 

"Geleceğimi Ismarla" adımı, istediğim ve arzu ettiğim hayatı tasarlamamı sağlayan sesli ve yazılı yönlendirmeler ile zihnimde netleştirdiğim bir uygulama oldu. Hayal ettiğiniz hayatınızı yazıya ve görsel bir şekle döküyorsunuz.

"Kolaj" adımı en sevdiğim bölümdü. Burada etrafınızdaki gördüğünüz örneğin gazetedeki kelimeleri, renkleri resimleri kesip yapıştırıp bir araya getirerek gelecekte ne istediğinizi anlattığınız bir vizyon kolajı oluşturuyorsunuz. Resimlerin canlılığı, kelimelerin sıralanması, hayatınızdaki değerleri ne kadar ön planda tuttuğunuz bu adımı en etkileyen şeylerden biri. En büyük katkısı, hayallerinizdeki hayatınızın nasıl olduğunu kendi gözlerinizle ve bir arada görmenizi sağlaması ve bu kadar yakın olabileceğinizi görmek.
Benim için bu büyük bir artı oldu.

"Kariyer Alternatifleri" adımı; hayatınızda bir B planınızın olmasını sağlayan ve bunu bulmanıza yardımcı olan bir adım. Renkler ile ilgi duyduğunuz meslekleri eşleştirerek bir nevi psikolojik yollarla hangisine daha yakınsınız bunu belirlemeye çalışıyorlar.

Son olarak "Çalışma Ortamı" adımı ile nasıl bir iş ortamında bulunmak istediğinizi, iş ortamındaki yerinizi, maaş için mi yoksa değer katmak amacıyla mı çalıştığınızı, takım çalışması için mi yoksa bireysel mi olacağınızı belirlemek amacıyla sorulan soruları cevaplıyorsunuz.


Tüm bu adımları gerçekleştirdikten sonra bütün cevaplarınız kariyer koçunuza iletiliyor ve değerlendirme sürecine giriyor.



4 iş günü içinde kariyer koçum bir değerlendirme raporu ile bana dönüş yaptı.

Raporu okuduğumda, hayallerim için hangi adımda olduğumu, bunun için neler yapabileceğimi, planlarımı çok sağlam bir şekilde yapıp sadece uygulamaya koyacağımı, ailemin ve yakın arkadaşlarımdan bu yolda ilerlerken destek alabileceğimi, gerçek hayallerimin neler olduğunu, başardığım işlerin bu yolda bana destek olacağını çok net olarak gördüm. Raporu okumayı bitirdiğimde yüzümde bir tebessüm vardı. Ne kadar güzel ve başarılı bir hayatımın olduğunu görmek bir kenara, nokta atışı tespitleri ile beni kendime anlatan bir yazı karşımdaydı.

Kariyer yolumda önümü artık daha net görebiliyorum ve sadece uygulamaya koymak yeterli olacak. Bu yolda daha inançlı ve istekliyim.

Bu deneyimi bana yaşatan Bumerang'a ve desteklerini esirgemeyen Insparkus'a teşekkürlerimi bir borç bilirim, iyi ki tanışmışız!


Sevgilerimle,
Mine.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top