31 Ocak 2014 Cuma

0

Domates corbasi ~Kisin domates corbasi nasil yapilir?


Domates corbasi
Domates corbasi nasil yapilir?
Kisin domates corbasi




                                                  Kışın domates çorbası nasıl yapılır?

Evet bu ara bizim evin en favori çorbasını paylaşıyorum. Akşam şu yemeğin yanına ne yapayım diye bir soru sorduğumda hemen cevap domates çorbası oluyor. Bizim evde bol miktarda yazdan yapılmış domates suları tüketiliyor. Sevgili Berna'nın çekilişinde kazandığım domates sosları kısa zamanda makarna sosu olarak kullanıldı. Annemin yaptığı domates sularıda bitmek üzere. Kışın domates çorbalarında süper oluyor.


Şimdi tarife geçelim

1 küçük kavanoz domates suyu
1 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı sıvı yağ
1/2 yemek kaşığı kadar ev yapımı salça
tuz
yeteri kadar su

Yapılışı :
Çorba tenceremize sıvı yağımızı ve unu koyup unun kokusu çıkıncaya kadar kavuruyoruz. Sonra sırayla salça, domates suyu, tuz ve yeteri kadar suyumuzu ekliyoruz. Ben blendrım plastik uclu olduğu için kaynamadan blendırdan geçiriyorum. Sonra tekrar ocağa alıp sürekli karıştırarak pişiriyorum. kaynayıp 1-2 kaynadıktan sonra ocağı kapatıyorum. Sıcak sıcak kaselerimize koyup üzerine kaşar rendesiyle servis yapabiliriz.
Afiyet olsun
                                              Berna'nın çekilişinden kazandığım kışlık ürünler

yaz domatesleriyle çok lezzetli bir çorba yapmış olduk

kolay domates çorbası tarifi
kışın domates çorbası nasıl yapılır?
domates çorbası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

back to top